Alla inlägg den 4 november 2014

Av Ann-Therese - 4 november 2014 12:38

  I fredags fräste jag och den lilla hästen till värmland, hunden Bosse hade blivit halt på dagis ringde de och sa, det satt i en kväll sedan sprang han runt som vanligt så värmlandsresan blev inte hotad. Väl framme i värmland red vi ut en runda på ca 23 km med Anette på Becki, Ghaniyah travade på och vi galopperade fint i långa sträckor. Jag tyckte hon såg lite tunn ut på lördag morgon när vi skulle iväg till kursen, det var jag väl inte ensam om att tycka. Nu har vi som i läxa att äta mer, inte jag men Ghaniyah.


Iallafall på kursen så skulle vi galoppera i grupp i ett låååångsamt tempo, så blev det inte direkt, vi galoppade 3 och 3. Jag var inte världsbäst på att korta galoppen så mkt, jag måste kondis-träna själv mer nu känner jag. Ghaniyah skötte sig exemplariskt hela dagen, hon är klok som en bok denna fina hästen. Jag tror det blev 2 omgångar runt banan med gräs, vatten och lera yrde:) på 7-9 minuter vardera efter det puls, vi hade inga pulsproblem. Hon är en så lätt häst på alla sätt. Nu får vi hoppas att sadeln växes i igen. Det var iof ganska spännande med barbackaridning en vecka:)


Igår fick vi besök av en tandis-veterinär i stallet, han slipade, filade o fixade. jag tyckte det var läskigt med det lugnande medlet Ghaniyah fick, hon bara stod där och svajade lite.


Idag ska vi promenera lite, Bosse tycker att det är väldigt kul att gå på tur med hästen och mig, han skuttar o ska leka med henne och hon äter och tittar på honom och det ser ut som hon tänker: Lugn lilla hunden:)


Ghaniyah ser när jag kommer med bilen till stallet varje dag och kommer till grinden och möter mig:) Ser ut som hon undrar vad vi ska hitta på för kul idag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards